eerste dagen nieuw-zeeland - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Teun Oosterhout - WaarBenJij.nu eerste dagen nieuw-zeeland - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Teun Oosterhout - WaarBenJij.nu

eerste dagen nieuw-zeeland

Door: Teun van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Teun

26 November 2014 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Ik en Marcel gisteren na een lange en vermoeiende reis aangekomen in Nieuw-Zeeland. Ik werd opgehaald door onze contactpersoon Henk en ik wist nog niet waar ik terecht ging komen. Hij nam ons mee naar zijn zoon Ryan. Hij heeft ongeveer 400 koeien. We hadden ervoor gekozen dat Marcel hier stage ging lopen en ik op het bedrijf van Buurman Richard. Richard heeft ongeveer 800 koeien en 477 hectare grond. Het bedrijf heeft twee werknemers. Ik eet en slaap bij een van de twee werknemers Todd. Het huis van Todd staat op de grond van Richard. Het bedrijf is zo groot dat ik een dat ik met de truck overal naar toe mag rijden. Het is ff wennen om aan de linkerkant te moeten rijden. Het bedrijf is zelfs zo groot dat ik de eerste dag een paar keer verkeerd gereden ben. Normaal werk ik van half 5 sochtends tot 6 uur savonds. Ik mocht vandaag een keer uitslapen omdat ik een lange reis gehad had. Todd vroeg vandaag of ik in de lunchpauze een keer mee ging kijken waar The Hobbit gefilmd was. Eerst dacht ik dat dat niet in een lunchpauze kon, maar daarna vertelde hij dat de lunchpauze hier drie uur duurt. Waarschijnlijk gaan we er zaterdag naar toe. Ik heb tot nu toe nog niet veel meer gedaan als trekker gereden, de wei afgemaakt en de muur van de melkstal zuiver gespoten. Vandaag heb ik in de lunchpauze een keer rondgelopen op zijn land. Het is er heel mooi. Vandaag melk ik voor de eerste keer mee. Het melken duurt niet zo heel lang. De achthonderd koeien zijn namelijk in drie uur al gemolken. Dat wordt dus doormelken zometeen.

  • 26 November 2014 - 10:33

    Mieke :

    Hoi Teun

    Leuk verslagje!

    Groetjes mam pap en hein

  • 26 November 2014 - 14:08

    Johan Susan Fay En Sam :

    Leuk om je verslag te lezen en goed om te horen dat je eerste indruk goed is. Wij wensen je een mooie tijd toe daar. Geniet ervan, want het is zo voorbij! Groetjes uit Helenaveen!

  • 26 November 2014 - 14:18

    Leen En Lia:

    Leuk dat we je zo kunnenvolgen. En wat goed dat je eerste indrukkenzo positief zijn.wij zijn ook bij de hobbits geweest.het is echt een heel mooi land.groetjes en genieten.we horen van je.



    Leen&Lia

  • 29 November 2014 - 00:59

    Arie:

    Hee Teun. Wat leuk dat jij nu in Nieuw-Zeeland deze ervaringen opdoet. Ik heb nog steeds spijt dat ik dat tijdens mijn studie niet gedaan heb. Geniet ervan en ik zou wel eens wat foto's van je willen zien! Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4075

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 15 Januari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: