tweede week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Teun Oosterhout - WaarBenJij.nu tweede week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Teun Oosterhout - WaarBenJij.nu

tweede week in Nieuw-Zeeland

Door: Teun van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Teun

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Cambridge

De tweede week is nieuw-zeeland is ook weer voorbij. Het bevalt me nog steeds heel goed hier. Het weer is hier ook prima. Af en toe wel een beetje regen, maar veel beter als in Nederland. Vrijdag heb ik voor het eerst op de kraan mogen rijden. In het weekend heb ik een twee keer per dag alleen moeten melken, omdat Todd en Katherine vier dagen vrij hadden. Allebei de dagen moest ik daarom al om kwart voor vijf uit bed. Vrijdag na het voeren was ik vergeten de poort dicht te doen, dus toen ik de koeien zaterdag op de voergang had gejaagd waren ze ontsnapt.

In het weekend doen we ook niet veel meer als melken dus kon ik overdag wat meer van nieuw-zeeland gaan bekijken. Zaterdag kreeg ik de auto mee en ben ik naar Cambridge geweest. Het is best een mooi stadje, maar overdag was er niet veel te beleven. Ik ben er naar de mac geweest en heb een andere SIM-kaart gekocht. Dus voor mensen die mij in Nieuw-Zeeland willen bereiken is mijn nummer: 0064-2108646131.Zondag ben ik samen met Todd naar Rotorua geweest. Hier hebben we een meer en kokende waterplassen gezien. Het is een heel mooi plaatsje en waarschijnlijk gaan we er nog wel een keer naar toe.

Na het weekend heb ik weer samen met Todd en Katherine gewerkt. Maandag startte de trekker niet. Toen hebben we een uur niet veel kunnen doen. En dinsdag was de voerwagen kapot dus konden weer een uur niks doen. Woensdag is de nieuwe voermengwagen binnengekomen. Dat was ook wel nodig, want de oude was helemaal versleten.

Van donderdag tot zondag ben ik nu vrij. Donderdag ben in naar Hamilton geweest en daarna naar Marcel toe gegaan. Ik heb bij Marcel meegeholpen met melken. Melken in de zij aan zij melkstal ging toch wel wat langzamer als in de carrousel. Vandaag voer ik een dag niet zo veel uit en zaterdag en zondag ga ik met Marcel naar Tauranga.

  • 12 December 2014 - 12:40

    Mieke:

    Hoi Teun

    Leuk je verhaaltje weer te lezen en te horen dat het nog steeds goed met je gaat!

    Veel plezier in Tauranga ik heb op de computer al gezien dat het daar mooi is!

    Groetjes Mam pap en Hein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4074

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 15 Januari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: