derde week nieuw-zeeland - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Teun Oosterhout - WaarBenJij.nu derde week nieuw-zeeland - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Teun Oosterhout - WaarBenJij.nu

derde week nieuw-zeeland

Door: Teun van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Teun

19 December 2014 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Ik ben alweer halverwege de stage. Het gaat best wel snel. Ik ben samen met Marcel afgelopen zaterdag naar Tauranga toegegaan. Hier hebben we een berg van ongeveer 250 meter beklommen. Bovenop de berg had je een heel mooi uitzicht over Tauranga. Nadat we de berg hadden beklommen zijn we rond gaan touren in Nieuw-Zeeland. We zijn richting Waihi gereden. Onderweg naar Waihi zijn we nog gestopt om te zwemmen in een hot water pool. Dit was eigenlijk gewoon een zwembad dat opgewarmd werd doordat de aardkorst zo dun is. Daarna zijn we een stuk gaan wandelen in een bos in de buurt. Hier hebben we een hele grote dikke boom gezien. Daarna zijn we doorgereden naar Waihi, waar we een mijn hebben gezien. We hebben verschillende bordjes gelezen, maar we weten nog steeds niet wat voor grondstof ze uit die mijn haalden. In Waihi hebben we gegeten en daarna zijn we via Hamilton naar huis gegaan. We zijn er toen achter gekomen dat ze in Nieuw-Zeeland ook vlakke stukken grond hebben.

In eerste instantie wilden we van zaterdag op zondag overnachten in Tauranga. Het is maar goed dat we dat niet gedaan hebben want zondag viel daar wel 30 millimeter regen. We zijn zondag daarom maar naar Rotorua geweest. Ook hier regende het dus konden we eigenlijk niet zo veel doen. We zijn daarom maar naar een museum geweest. Toen het een beetje opgeklaard was zijn we naar een waterval in de buurt gaan kijken. Dit was wel heel mooi om te zien. We hebben toen nog wat gegeten in rotorua en zijn naar huis gegaan.

Maandag tot vrijdag heb ik weer lekker mogen werken. We hebben onder andere een nieuwe watertank neergezet, ze zijn komen kunstmest strooien met de helikopter en we hebben gras ingekuild. Donderdag tot zondag hebben men collega's vrij, dus mag ik om 5 uur beginnen met koeien te melken.